19 d’abril del 2013

X La Talaia

El passat diumenge 14 d'abril, seguint amb les proves del calendari de curses de muntanya del XI Circuit Català, tocava córrer a la 10a edició de la cursa "La Talaia", a Vilanova i la Geltrú. 
La cursa començava a les 9.30, però sabent que hi havia una hora i mitja ben bona de camí, em va tocar aixecar-me d'hora, a les 6.30. Tot i que, no vaig poder dormir molt, vaig poder descansar durant el trajecte.


A les 8.30 arribava al Càmping "Vilanova Park" d'on començava la cursa i d'on es feia l'entrega de dorsals. Ja es veia molt bon ambient i feia molt bon dia (15ºC). Un cop amb el dorsal a la mà, em vaig anar a canviar. Mentrestant em canviava, vaig conèixer uns corredors que ja havien participat en l'edició anterior i em van informar una mica de la cursa (reservar-te, continus puja-baixa, com afecta la calor, etc). El tema de la calor, desprès, el vaig poder comprovar jo mateix, ja que vam haver de córrer a 18-25ºC al llarg de 23km's.


Un cop canviat vaig deixar la bossa al guardaroba i me'n vaig anar a córrer. Deurien ser les 9 del matí. No tenia molt temps per escalfar, doncs a les 9:15 es començava a entrar al calaix i el briefing previ. Un cop dins el calaix em vaig trobar amb un home amb el que vaig córrer un parell de km's a la cursa anterior "Trail Montroig".





 A les 9.30 en punt es donava el tret de sortida i els corredors començàvem a sortir del càmping. 


Passats uns 2km's, vam passar el càmping, urbanitzacions i la carretera i vam agafar el camí que ens duria a fer la X cursa de La Talaia. A partir del km 4, el camí va començar a pujar. Tot i que no dúiem molts km's ni molt desnivell, la calor apretava i la sed començava a ser present. Així, doncs, tot i no ser habitual en mi, em vaig parar en el primer avituallament per veure una mica d'aigua.


A partir d'aquell moment la cursa era on es convertia en un constant pujar i baixar, ara bé, pujava més que no baixava.Crec que per sort, em vaig trobar un jove corredor, més o menys de la meda edat, que em va avançar i em vaig dir a mi mateix que no li podia deixar marge. D'aquesta manera, vam córrer quasi bé 15 km's empegats (ell, en Guillem Font, apretant a les baixades i jo, a les pujades).
 
En els primers 13 km's vam acumular uns 600-700metres positius dels 900 totals. El punt més complicat va ser un descens per un camí força estret i llarg en que la presencia de roques, esbarzers i matolls; que impedien la visibilitat i poder córrer correctament, van provocar que més d'un es fes un torta als turmells (jo inclòs, ens els dos), però no es podia parar! Tan sols dos corredors vaig veure que s'aturaven a l'avituallament i deien d'abandonar. Aquí, va ser on vaig perdre el rastre d'en "Guille". Realment, s'havia fet força "fàcil", tan físic com psicològicament, passar aquells primers 15km's. Tot i que, ja no el veia, els ànims tampoc van baixar molt! Però la força de les cames ja no era la mateixa. Psicològicament, entre les tortes als turmells i que m'havien avançat 2 o 3 corredors a la baixada, vaig fallar. Ara bé, no podia pas rendir-me! 
Ja quasi bé era tot baixada i anava, creia en aquell moment, en una posició i temps força bons.
D'aquesta manera, la resta de la cursa me la vaig passar pensant en les meves coses, donant-me ànims a mi mateix. Els quilòmetres més durs van ser del 20 al 22. Però un cop vaig poder veure el càmping, vaig treure les últimes forces que em quedaven i vaig poder avançar a 3 o 4 corredors. Tot plegat, em va permetre acabar la X cursa de la Talaia amb un temps de 2h 24minuts i en 121a posició de la general de 350 corredors. De la meva categoria, vaig acabar 5è, a 15minuts del 1er (Guillem Simon Cardona) i 13 i 5 minuts del 2n (Miquel Sintes) i 3er (Xavier Fiego), respectivament. L'altre Guillem, amb el que havia corregut part de la cursa, va acabar amb 4 minuts d'avantatge meu. Al acabar, ens vam trobar i ens vam felicitar mútuament; aquesta és una de les cares més bones d'aquest esport. 
Aprofito, per felicitar l'organització que va permetre que fer aquesta cursa fos un veritable luxe, tant pels avituallaments, l'arribada, l'ambient, entrega de trofeus, etc! 

Molt content i amb bones sensacions. Tot i que, s'ha d'entrenar més i més! Següent prova del campionat: "La Faiada" (Pont de Suert).



Track de la cursa -Wikiloc: X La Talaia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada