12 d’abril del 2013

Llessuí

Desprès d'un dia de "descans", el dimecres, l'Aleix i jo tornàvem a pujar a les bicicletes. Aquest cop, però, el destí era Llessui. Aquest poble es troba a 13km de Sort i està situat a 1417m d'altitud. Sortíem a les 16:30 amb una temperatura que deuria rondar els 18-20ºC (calor). La primera pujada començava amb força amb una inclinació del 10% i una durada d'uns 2km, per començar a escalfar motors...

El primer poble pel que vam passar va ser Altron (1000m). Allà, passada la rotonda vam seguir direcció Llessui, que encara quedava a 7km i 400metres de desnivell positiu.
Les forces encara es mantenien bé, però la pujada es feia més dura que a Port Ainé. El ritme, fins a Llessui, va ser d'uns 10-11km/h (en les pujades), a excepció dels replans o les escasses baixades.

El següent poble era Sorre, un poble molt similar i molt bonic com Altron, a 2,5km. Ara, ja tan sols ens quedava un últim poble, Llessui. Vam estar 1h en fer el recorregut de Sort a Llesui, 13km i 800m positius.

Un cop a Llessui ens vam aturar uns 10 minuts per descansar, fer unes quantes fotografies i recargar les botelles d'aigua. Les vistes, com sempre en aquesta bonica comarca, genials.
Desprès del descans, vam seguir la carretera que porta al pàrquing de les pistes de Llesui, a un quilòmetre i mig del poble. Un cop allà, vam observar els camins que porten al coll del triador, que, un altre dia, amb les dues BTT, esperem poder fer.
Passant altre cop per Llesui, per tornar a agafar la mateixa carretera que ens duria fins al cruce d'Olp, ens vam haver d'aturar a possar-nos màniga llarga. Les temperatures havien disminuit i la baixada ens faria passar fred.

Un cop canviats, no hi va haver cap treva. L'Aleix va agafar velocitat i distància, ja en la primera baixada i, afegint-hi un descuit meu, que em va fer anar a Bernui, em va treure uns 6-7minuts. Un cop arribat al cruce, ens vam tornar a reunir. Segurament, deuria baixar a 70-80km/h, mentre, jo, en prou feines baixava a 60km/h.
Però, altra vegada, tornava tocar a pujar, aquesta vegada, cap a Olp (1100m). Eren 200metres de desnivell positiu en tan sols 3km.
Per Sort, un cop al poble, vam decidir no seguir pujant i anant cap a Montardit de Baix, ja que ens haguessin esperat 10km més dels que vam acabar fent. Tot i així, encara vam baixar fins Catellviny.
Una vegada vam tornar a ser a Olp, ja vam agafar la carretera que ens hi havia pujat i vam baixar fins a Sort. Aquesta vegada, no gaire distanciats l'un de l'altre.
Amb uns números molt similars als de dilluns (42km, 2200m de desnivell acumulat amb dos hores i mitja).