9 d’abril del 2013

Port Ainé (cota 1650)

Sense donar treva al descans, el dilluns desprès de la cursa "Trail Montroig" l'Aleix i jo vam pujar sobre les bicicletes per dirigir-nos a Port Ainé.
Desprès d'una revisió a la meva bicicleta, que li faltava una mica d'aire a les rodes, vam sortir de Sort en direcció les pistes de Port Ainé.
Els 6 primers km, fins al cruce en que es comença a pujar cap a pistes, eren (més o menys) plans. Podríem dir que no vam fer lo que hauria estat un bon escalfament perquè les cames assumissin aquell port (15km i 1000m de desnivell).
Tenia ganes de fer-lo. Segurament, el estar present el dia en que la volta a Catalunya passava per Sort i el veureu per la Televisió, hi va donar un plus d'emoció afegida.
La pujada començava amb força, però amb poc temps ja estàvem arribant a Roní.

                           

Passat Roní, un cartell mig tombat, marcava que faltaven 9km per arribar, mentre, un altre, a l'altra banda de la carretera, ens informava que en faltaven 10 per cota 1650 i 14 per cota 2000. El que estava clar era que encara quedava molta pujada.
El ritme que portàvem estava entre els 11-12 km/h, un ritme que es va fer "fàcil" de dur al llarg de tota la pujada. Aquest, a la vegada, ens permetia anar parlant i poder gaudir del paisatge sense haver d'estar esbufegant.









A falta d'uns 4 o 5 km, l'Aleix va decidir augmentar una mica el ritme i es va anar distanciant. D'aquesta manera, em vaig permetre el luxe d'anar fent fotos al paisatge, sense deixar de pedalar, això sí.
Quan ja em quedava poc per arribar al telecadira, vaig veure un ciclista que baixava a tota velocitat. L'Aleix ja havia arribat a dalt i tornava a baixar. Vam fer l'últim km de pujada plegats i al arribar a cota 1650 vam parar a fer-nos unes fotos i a menjar 4 fruits secs.


Amb una "mica" més de temps que els corredors de la volta ciclista a Catalunya (1h més...) vam arribar a Port Ainé.
La baixada va ser...molt freda! Ens havíem deixat els guants a casa i durant la baixada, com a mínim jo, vaig patir molt fred a les mans. Però no si podia fer res, per tant, s'havia de baixar, i com més ràpid millor. L'Aleix, em va esperar un parell de vegades, ja que agafava velocitats d'entre 60-70km/h, mentre, jo, feines tenia en anar a 40-50km/h.
La tornada, un cop arribats al cruce que es desvia a pistes, va ser molt més tranquil·la.
Amb unes 2hores i mitja vam pujar i baixar de cota 1650 de Port Ainé a Sort (44km i 2500m de desnivell acumulat).




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada