28 de maig del 2014

7a La Faiada

El diumenge 18 de maig es va celebrar, a Pont de Suert, la 7a mitja marató La Faiada i la cursa de 13km's.
La mitja marató, amb els seus 1200m+ i la curta amb 700m+, van unir a 100 corredors de muntanya d'arreu de Catalunya. La prova entrava en el 12è circuit català de la FEEC.

7 corredors d'Artesa de Segre i rodalies (Eduard Serradell, Xavier Solsona, Josep Roca, Domenec Aldavó, Jordi Solé, Ferran Domingo i l'Ivan Balagueró) van pujar a Pont de Suert per córrer aquesta cursa. El Ferran, amb una lesió al turmell, no va poder córrer, ara bé, s'agreixen molt els seus ànims a l'arribada!



Tots corrien a la mitja marató a excepció de jo que corria la "curta". Desprès de canviar-nos i fer un bon escalfament pels voltants del lloc de sortida, ens vam col·locar a la línia de sortida, controlada pel jurat de la FEEC.


A les 9:30, els 100 corredors vam sortir disparats (sobretot els 10 primers). Davant meu, en tan sols 500 metres, ja m'havien deixat un marge considerable uns 10-12 corredors. La pregunta que em feia era: "quants seran de la curta?"
La pujada és va fer força llarga i no em vaig notar molt lleuger, però estava bé de forces com per anar tirant pit amunt.
Al arribar al 2n avituallament i, per mi, meitat de la cursa (6.5km's), vaig parar a veure'm un vas d'aigua i em van informar que anava 5è de la cursa. Sabia que el 4t corredor no deuria estar molt lluny, així, que, vaig encarar fort la baixada i en un parell o tres de minuts ja vaig poder visulitzar el que, fins llavors, anava quart.
Em sentia molt cómode baixant i anava força ràpid, fet que em va permetre avançar-lo i, amb els ànims amunt, vaig seguir baixant amb la mateixa intensitat. Vaig passar el 3r avituallament (en el qual vaig parar a fer un glop d'aigua) i vaig seguir corrent amb totes les meves forces. Em quedaven 3km's per arribar! "Estaria molt lluny el 3r?".



Finalment, quan vaig arribar a la carretera, on tan sols quedava 1km per l'arribada, ja vaig veure que el 3r classificat ja deuria haver arribat. Tot i així, volia fer bon temps i vaig acabar d'agafar un últim alé i gastar les forces que em quedaven. Així, vaig creuar la línia d'arribada amb 1h 18mins, 4t de la General i 1r de la categoria sub23.

Al arribar, em vaig quedar parlant amb el Ferran i vaig saludar el 5è classificat, que no va trigar molt en aparèixer. A mesura que anaven arribant els corredors de la cursa curta, s'aproximava el moment en que arribés el 1er classificat de la mitja marató, Pere Rullan, amb un magnífic temps d'1h 46mins.

Des d'aquí, felicito a tots els meus companys que van fer un gran paper a la mitja (amb un gran Xavier Solsona que va baixar dos minuts de les 2h, arribant 5è).

Desprès de la cursa, vam anar tots a dinar. Això és el millor de les curses, l'ambient d'abans i desprès!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada