1 d’abril del 2013

Mirapallars

El passat divendres 29 de març, mentre els meus companys estaven acabant "la marató" de Salou, jo vaig anar-me'n amb bicicleta al Mirapallars.
Gràcies al Ferran, que em va avisar al dia abans, vaig poder gaudir d'un dia amb bicicleta amb tot una colla de ciclistes (l'Ovidi, el Ferran, el Mañao, el Pepe, el Joan, el Xavier i l'Amat).
Vam sortir d'Artesa a les 9.15 i ens vam dirigir cap a les hortes d'Artesa. Passant per la Palanca, vam passar el pont de Vernet i, havent entrat a Vernet, vam agafar el camí que va direcció al camp de tir. Al cap d'uns 6km passàvem pel bonic poble de Baldomar.

Allà, vam fer una petita parada per reagrupar-nos i seguir. La següent parada, va ser a la font de la trilla, per omplir les botelles d'aigua. Seguidament, ens vam dirigir a Clua.
Un cop dins del poble, vam agafar un camí que ens duria al primer coll del dia (615m), per tant, ja dúiem 300metres de desnivell positiu. Però, això, no era res en comparació al que ens quedava.
Un cop al coll, vam agafar un camí que baixava fins a Gàrzola. La meitat del grup va baixar per una trialera, mentre, l'altre, seguia el recorregut del camí principal.

Un cop ens vam tornar a trobar tots al final de la trialera, vam continuar. Ara, arribàvem a Gàrzola. El següent destí: Vilanova de Meià.
Ara, ja podíem veure la magnífica serra del Montsec i el que ens esperava.
Arribats a Vilanova, vam tornar a omplir botelles i vam descansar un parell de minuts.
Però, sense entretenir-nos molt, vam continuar.
La pròxima parada la vam fer a la Font Blanca. Ara sí, ens vam asseure i descansar i els ciclistes van començar a treure entrepans.
Ja teníem el cim a darrera, faltava pujar-lo...

Tocava continuar i els ànims estaven molt alts! Hi havia ganes de seguir pedalejant i poder arribar al Mirapallars.
El tros que ens quedava fins l'Hostal Roig eren 5km i 200m de desnivell positiu per carretera, que, sincerament, es van passar molt ràpid.
Arribats a l'Hostal Roig, portant ja uns 30km i uns 1000metres de desnivell acumulat (dels quals, 800 eren positius), alguns es van plantejar el fet de tornar cap a Vilanova i d'allà, direcció Artesa de Segre.

Reunió a l'Hostal Roig

Al final, dos membres del grup van prendre aquesta decisió i, ara, quedàvem 6 ciclistes. El camí fins a dalt es va fer molt entretingut i molt bonic. Era la primera vegada que pujava el Montsec amb bicicleta i, la veritat, estava gaudint moltíssim. Al principi anàvem tots junts i, al cap d'un parell o tres de km's, el Pepe i jo, xerrant i tranquil·lament, ens vam anar distanciant, sense donar-nos-en compte.

Amb 40 minuts vam pujar des de l'Hostal Roig fins al cruce del Tossal del Mirapallars. Ara, tan sols ens tocava esperar la resta de ciclistes i continuar fins arribar al Coll-Tossal (1600m).
El Ferran, no va trigar res en aparèixer. Tranquil, amb el seu ritme, però no semblava gens cansat! "Està fort aquest home!"
Estàvem asseguts, esperant la resta quan, passats 5 minuts, va aparèixer, sol, el Joan. Ens va comunicar que havien la resta havien decidit fer mitja volta. Per tant, ens quedàvem 4.

Tot i que, el Pepe volia allargar més la sortida, vam pujar al Tossal i d'allà vam agafar una trialera que ens portaria fins a sota mateix de la Serralada. Acabada la trialera, vam agafar el camí que porta a Rúbies. Arribats, però, a la Cabama del Pere, vam agafar la Cabroa fins a Santa Maria. Va ser un descens impressionant!
Arribats ja a Santa Maria, tocava tornar. El germans Pepe i Joan es van quedar a fer un veure al bar del poble, mentrestant, el Ferran i jo, tornàvem directament cap Artesa.
Per no allargar-ho més i anar ràpid, ja que ens esperaven a dinar, vam agafar carretera fins Alentorn. Allà, ens vam desviar cap al cementiri i vam agafar un camí que porta fins a Vernet.

Al final, vam deixar en l'horitzó el poble de Baldomar i vam arribar a Artesa: 70km amb uns 3000metres de desnivell acumulats.